-

اصل ساز و کار شرکت های بازرگانی بر سرمایه‌داری استوار است. هر فردی که به عمليات بازرگانی بپردازد، بازرگان ناميده می‌شود. معمولا بازرگانان افراد پولداری هستند که با خرید و فروش کالا به کسب سود می پردازند.

فعالیت‌های بازرگانی در سطح بین المللی، به تنهایی انرژی، وقت و هزینه قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد و عملاً بسیاری از تولیدکنندگان و یا تأمین کنندگان، قادر به انجام این فرآیندها نیستند. بنابراین آنچه در سطح وسیعی از فعالیت‌ها موثر واقع می‌شود، مدیریت بهینه امور مختلف بازرگانی است.

شرکت‌های بازرگانی ممکن است که در چند کشور به فعالیت مشغول باشند به این صورت که یک یا چند کالا را از یک کشور خریداری کنند و به کشور دیگری وارد کرده و در آنجا به فروش برسانند. وارد کننده و صادر کننده بایستی اشراف کافی به قوانین و مقررات صادرات و واردات به کشورها را داشته باشند.

یک شرکت بازرگانی در کنار سایر امور مهم، نیاز به یک نرم افزار حسابداری یکپارچه برای مدیریت حساب ها دارد. این نرم افزار حسابداری یکپارچه باید فرآیندهای مهم حسابداری بازرگانی از قبیل انبار داری ، فروش و پخش ، دریافت و پرداخت و حقوق و دستمزد را تسهیل بخشد، به موجودی کالاها و خواب هر کالا سر و سامان بخشد، همچنین بتواند در صورت کمبود موجودی یک کالا به مدیران، گزارشات لازم را ارائه دهد. مشخص کند که چه کالاهایی در چه زمانهایی بهترین فروش و بیشترین تقاضا را دارند و مواردی از این قبیل .... 

یکی دیگر از چالش های حسابداری بازرگانی ، مدیریت هزینه‌ها است، که به راحتی توسط یک سیستم مالی قدرتمند تحت کنترل قرار می‌گیرد؛ همچنین می‌تواند فروشندگان را سرپرستی و هدایت کند. پورسانت‌ها را محاسبه و حقوق کارمندان را به موقع پرداخت کند.

با توجه به تغییرات قانون مالیات‌های مستقیم در حسابداری بازرگانی، یک سیستم دقیق و قابل اعتماد باید بتواند اظهارنامه مالیاتی منطبق با آخرین اصول را تهیه و به اداره دارایی ارائه دهد.

در اینجا باید به فکر تهیه یک نرم افزار حسابداری یکپارچه بازرگانی بود که بتوان با آن تمام این امور را به صورت بهینه مدیریت کرد و در نهایت سود و زیان عملیات مربوط به یک دوره مالی را حساب کرد.

بسته بازرگانی نرم افزار حسابداری باتیز

بسته بازرگانی نرم افزار حسابداری باتیز شامل زیر سیستم هایی است که بتواند تمام امور بالا را به بهترین نحو ممکن مدیریت نماید. این بسته شامل موارد زیر است که شرح مختصری درباره هر زیر سیستم آمده است :

1- نرم افزار حسابداری مالی

نرم افزار حسابداری مالی که در گذشته به دفترداری مشهور بود شامل تعریف کدینگ حسابداری و عملیات ثبت و اصلاح سند حسابداری است. در این قسمت امکان تهیه گزارشات استاندارد حسابداری از قبیل ترازنامه و دفاتر و ... نیز وجود دارد.

2- نرم افزار خزانه داری

نرم افزار خزانه داری شامل دریافت و پرداخت و عملیات چکهای دریافتی و پرداختی است. وظیفه این بخش از نرم افزار مدیریت نقدینگی و کنترل چک است.

3- نرم افزار انبار و حسابداری انبار

نرم افزار انبار و حسابداری انبار وظیفه کنترل موجودی کالاها را بر عهده دارد. برای شرکت های بازرگانی موجودی کالا در انبار مهمترین اصل است. اساس حسابداری بازرگانی بر موجودی کالا و ثبت دقیق ورود و خروج کالا از انبار بنا شده است. امکانات نرم افزار انبار شامل ورود کالا به انبار ، خروج کالا از انبار ، انتقال کالا از یک انبار به انبار دیگر ، انبار گردانی و ... است.

4- نرم افزار فروش و پخش

بدون داشتن یک نرم افزار فروش خوب نمی توان در بازرگانی و حسابداری بازرگانی موفق بود. اگر فروش کالا به مشتریان به دقت و به درستی ثبت نشود همه چیز از بین می رود. نرم افزار فروش و پخش باتیز امکان فروش به صورت شرکتی ، فروشگاهی ،  سفارش گیری ویزیتوری به صورت پخش گرم و پخش سرد را دارا می باشد.

 

5- نرم افزار حقوق و دستمزد

محاسبات مربوط به حقوق و مزایای کارکنان و تهیه لیست بیمه و مالیات آنها و مواردی از این قبیل به عهده این قسمت از نرم افزار حسابداری می باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بسته نرم افزار حسابداری باتیز می توانید به فیلم های آموزشی که در قسمت دانلودها قرار دارد مراجعه نمایید.