در این فرم باید انواع قرارداد با پرسنل را تعریف کنیم. در یک شرکت پرسنل زیادی مشغول به کار هستند که ممکن است نوع قرارداد آنها با یکدیگر متفاوت باشد. برای مثال یک پرسنل ممکن است که تمام وقت باشد و دیگری ممکن است که ساعتی باشد. یکی ممکن است که بازنشسته باشد و از پرداخت حق بیمه معاف باشد و ...

برای هر نوع قرارداد باید یک رکورد در این فرم تعریف شود. 

 

برای تعریف یک نوع قرارداد جدید از منوی اصلی گزینه منابع انسانی => حقوق و دستمزد => اطلاعات پایه => تعریف انواع قرارداد را انتخاب نمایید.

در این صورت فرمی شبیه به فرم زیر نمایش داده می شود: 

 

اقلام این فرم به شکل زیر می باشد:

عنوان قرارداد : در این قسمت عنوان قرارداد را وارد نمایید. برای مثال می توانید از عنوان های بیمه تامین اجتماعی - بازنشسته - مناطق محروم و ... استفاده نمایید.

بیمه دارد : این گزینه را زمانی باید انتخاب کنبد که مایلید برای این نوع قرارداد بیمه محاسبه شود. (توجه کنید که اینکه چه آیتم هایی مشمول بیمه می شوند یا خیر در اینجا مشخص نمی شود. آنها را در جای دیگری مشخص خواهیم کرد.)

درصد بیمه سهم کارگر - سهم کارفرما و بیمه بیکاری هم باید وارد شوند. برای بیمه تامین اجتماعی بیمه سهم کارگر 7 درصد و بیمه سهم کارفرما 20 درصد و بیمه بیکاری 3 درصد است.

سقف بیمه : بیشترین مبلغی که می تواند مشمول بیمه واقع شود. این عدد توسط سازمان تامین اجتماعی برای هر سال شمسی اعلام می شود. اگر پرسنلی بیش از این مبلغ حقوق و مزایا دریافت کند ، به مازاد آن بیمه تعلق نمی گیرد. این مبلغ معمولا 7 برابر حداقل حقوق و مزایا در هر سال است.

حداقل مزایا : مبلغی است که به عنوان حداقل مزایا توسط سازمان تامین اجتماعی اعلام می شود. این عدد برای سال 1399 مبلغ 4 میلیون ریال می باشد.

بیمه ندارد : اگر این گزینه را انتخاب کنید برای این نوع قرارداد بیمه محاسبه نخواهد شد. معمولا اتباع خارجی و بازنشستگان فاقد بیمه هستند بنابراین اگر نوع قراردادی برای این افراد تعریف می کنید این گزینه را باید انتخاب کنید.