تعریف گروه ها و سطوح دسترسی

برای تعریف گروه ها و تعیین حق دسترسی برای گروه ها و زیر مجموعه های آنها در نرم فزار باتیز ابتدا وارد منوی ابزارها و امکانات  می شویم،  منوی کاربران را انتخاب می کنیم. وارد بخش تعریف گروه ها و سطوح دسترسی می شویم.

 

زمانی که وارد بخش تعریف گروه ها و سطوح دسترسی شوید نام گروه هایی که از قبل تعریف شده باشند رو در جدول بالا و کاربرانی که عضو اون گروه انتخاب شده باشند را در جدول پایین مشاهده می نمایید.
برای تعریف گروه جدید روی دکمه جدید کلیک می کنید عنوان گروه مورد نظر را در قسمت عنوان گروه وارد کرده سپس دکمه تایید را می زنید گروه جدید ایجاد می شود.

 

بعد از ایجاد گروه جدید حالا باید کاربران سیستم را عضو این گروهها کنیم در واقع ما دسترسی به منوها و فرم های سیستم را به گروه ها می دهیم بنابراین باید برای اینکه کاربران به بخش های مختلف سیستم دسترسی داشته باشند هر کاربر را به یک گروه عضویت دهیم.

 برای این کار گروه مورد نظر را انتخاب کرده، روی عضو جدید کلیک کرده فرمی مانند فرم زیر باز می شود که نام کاربران در آن وجود دارد هر کدام از کاربران را بخواهید عضو این گروه انتخابی باشند تیک می زنیم و سپس دکمه تایید را می زنیم.

 

وقتی کار تعریف و عضویت گروه ها به اتمام رسید حالا نوبت به دسترسی در سطح گروه ها می باشد.
برای دسترسی به منوها، بخش ها و فرم های مختلف سیستم ابتدا روی گروه مورد نظر کلیک کرده دکمه تعیین دسترسی را می زنیم.

 

 فرمی باز می شود که تمام منو ها و زیر سیستم ها و بخش های مختلف سیستم در آن دسته بندی به صورت درختواره لیست شده است برای دسترسی روی منوی مورد نظر کلیک کرده گزینه اعطا/سلب حق دسترسی را کلیک می کنیم.  در کنار هر منو چک باکسی قرار دارد که با انجام این کار اون فرم مورد نظر تیک زده شده و انتخاب می گردد.

برای اینکه بتوانیم  تک تک فرم ها را به طور مجزا دسترسی دهیم دقیقا مانند منوها روی فرم کلیک کرده و گزینه ی اعطا/سلب حق دسترسی را می زنیم

نکته حایز اهمیت اینکه در اینجا می توانید حق دسترسی به عملیات روی فرم ها مانند جدید، ویرایش و حذف را برای گروه های مختلف تعیین کنیم منو ها را باز کرده تا به فرم های اصلی برنامه رسیده در اینجا روی هر فرمی کلیک کنید می توانید در قسمت مقابل دسترسی به عملیات های روی هر فرم را انتخاب کنیدو یا آن عملیات را از دسترس آن گروه خارج نمایید.

بعد از تعیین حق دسترسی دکمه ذخیره را می زنیم و از فرم خارج می شویم.