برای ثبت برگه دریافت وجه در نرم افزار حسابداری بیت:

1- ابتدا وارد نرم افزار حسابداری بیت می شویم.

2- از قسمت اطلاعات عملکردی، در منوی عملیات مالی و خزانه داری گزینه دریافت وجه را انتخاب نمایید.  در فرم باز شده تمامی برگه دریافتهای ثبت شده نمایش داده می شود(شکل شماره 1) برای ثبت برگه دریافت وجه جدید روی دکمه جدید کلیک کرده تا فرم مربوط به ورود اطلاعات برگه دریافت باز شود.

 

با زدن دکمه جدید وارد فرم زیر می شوید. در قسمت بالای فرم شماره، تاریخ، شماره عطف و .... به طور سیستماتیک پر شده است 

در بالای سمت چپ فرم برگه دریافت گزینه ای به نام مبلغ فاکتور هست که با کلیک روی 3 نقطه جلوی آن فرم تفکیک فاکتورها باز شده و می توانید فاکتور را ملاحظه کرده و عملیات لازم بعدی را انجام دهید.

در قسمت وسط فرم گزینه کد حساب با توجه به تنظیمات اولیه سیستم مشخص گردیده است.روی گزینه طرف حساب کلیک کنید تا فرم لیست تفضیلی ها باز شده و می توانید طرف حساب خود را انتخاب نمایید.

و در فرم باز شده یعنی لیست تفضیلی ها طرف حساب خود را (مشتری و یا هر شخصی که قرار است این وجه را از آن دریافت کنید) انتخاب کرده دکمه ذخیره را می زنید.

در اینجا با انتخاب طرف حساب مانده حسابش در قسمت مانده حساب نمایش داده می شود.

اگر نیازی به صورتحساب مشتری باشد می توانید با کلیک روی گزینه ی صورت حساب، صورتحساب مشتری ملاحظه نمایید. در ادامه شرح و جمع دریافت را وارد می کنیم.

مبلع دریافتی از مشتری یا به صورت نقد یا به صورت پرداخت الکترونیکی و یا به چک ص.رت می گیرد با توجه به اینکه دریافت چگونه انجام شده است در قسمت پایین فرم اطلاعات مربوطه را وارد کرده موارد صندوق یا بانک هم با توجه به اطلاعات انتخاب می کنیم .

در اینجا لازم به ذکر است برای ذخیره اطلاعات حتما باید جمع مبالغ درج شده در قسمت های نقد و حواله و چک با مبلغ جمع دریافت که در بالا وارد کرده ایم یکی باشد.