ثبت احکام حقوقی برای پرسنل در نرم افزار حسابداری باتیز

ابتدا وارد نرم افزار باتیز شده در منوی منابع انسانی زیر منوی حقوق و دستمزد در بخش اطلاعات عملکردی روی زیر سیستم احکام حقوقی پرسنل کلیک کرده، فرم مربوطه باز می شود.

در این فرم اطلاعات پرسنل هایی که قبلا برای آنها احکام تعریف کرده اید را نشان می دهد روی هر کدام از پرسنل که کلیک کنید و در جدول پایین اطلاعات مربوط به احکام حقوقی آن پرسنل را می توانید ببینید(شماره 2) برای اینکه حکم حقوقی جدیدی را تعریف کنید روی دکمه جدید کلیک کرده تا فرم ورود اطلاعات باز شود.

همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می فرمایید اگر برای پرسنل از قبل حکم تعریف شده باشد و شما بخواهید حکم جدیدی برایشان تعریف کنید به محض اینکه کاربر را انتخاب کرده و دکمه جدید را می زنید پنجره ای حاوی سوالی نمایش داده می شود که از شما می پرسد اطلاعات آخرین حکم نمایش داده شود در صورت کلیک روی دکمه بله شما اطلاعات مربوط به حکم قبلی را در فرم باز شده ملاحظه می فرمایید و می توانید تعییرات مورد نیاز خود را وارد کرده در غیر این صورت فرم به صورت خام برای شما باز شده و شما میتوانید اطلاعات حکم جدید را وارد کنید.

در اینجا ملاحظه می فرمایید با کلیک بر روی دکمه بله فرم با اطلاعات حکم قبلی باز شده است و قابل ویرایش می باشد.

در صورت تایید نشدن این سوال یا کلیک برروی دکمه خیر فرم به صورت خام و به صورت زیر باز خواهد شد. خب در اینصورت شماره پرسنلی و نام و نام خانوادگی شخص مشخص است و به طور سیستماتیک در داخل فرم در جای خود می نشینند.

تاریخ صدور حکم: این تاریخ را وارد می کنید این تاریخ هیچ ربطی به تاریخ اجرای حکم ندارد و می تواند هر تاریخی باشد.

شماره حکم:  نشان دهنده این است که تا بحال چند حکم برای این پرسنل تعریف کرده اید و این چندمین حکم آن پرسنل می باشد.

تاریخ اجرای حکم: این تاریخ حایز اهمیت بوده آنرا بر اساس تاریخی که قرار است حکم مورد نظر از آن تاریخ اجرا شود وارد کرده،  لازم به ذکر است که بدانید این تاریخ به صلاحدید کارفرما و بر اساس ضوابط شرکت مشخص شده و ربطی به تاریخ صدور حکم هم ندارد یعنی گاهی ممکن است تاریخ اجرای حکمی 3 الی 6 و یا.... قبل یا بعد از تاریخ صدور حکم آن باشد.

سایر اطلاعات دیگر: اطلاعات دیگر اعم از سمت سازمانی، تاریخ شروع قرارداد، تاریخ پایان قرارداد و نوع حکم و شرح حکم را نیز بر اساس نیاز می توانید وارد کنید.

در ادامه اگر نیاز باشد اطلاعات حکم حقوقی برای پرسنلی را اصلاح، حذف، مشاهده، چاپ و .... کنید کافی است روی پرسنل مورد نظر خود کلیک کرده و قسمت بالای فرم هر کدام از گزینه های مد نظر را کلیک کرده و عملیات مورد نظر را انجام دهید.

در کلیدهای عملیاتی بالا فرم گزینه ای تحت عنوان تغییر گروهی وجود دارد،  گاهی نیاز هست بر اساس نیازهای سازمانی حکم حقوقی یکسری از پرسنل تغییر و یا اصلاح و یا .... شود در اینجا پرسنل ها را با زدن دکمه تیک کنار نامشان انتخاب کرده و سپس دکمه تغییر گروهی را زده در این صورت تغییرات در اطلاعات فرمی که باز می شود اطلاعات مربوط به حکم حقوقی تمام پرسنل انتخاب شده را تغییر می دهد.