برای ثبت برگه پرداخت وجه در نرم افزار حسابداری بیت:

1- ابتدا وارد نرم افزار حسابداری بیت می شویم.

2- از قسمت اطلاعات عملکردی، در منوی عملیات مالی و خزانه داری گزینه پرداخت وجه را انتخاب نمایید. در فرم باز شده تمامی برگه پرداخت های ثبت شده نمایش داده می شود(شکل شماره 1) برای ثبت برگه پرداخت جدید روی دکمه جدید کلیک کرده تا فرم مربوط به ورود اطلاعات برگه پرداخت باز شود.

با زدن دکمه جدید وارد فرم زیر می شوید. در قسمت بالای فرم شماره، تاریخ، شماره عطف و .... به طور سیستماتیک پر شده است. 

در قسمت وسط فرم گزینه کد حساب با توجه به تنظیمات اولیه سیستم مشخص گردیده است.روی گزینه طرف حساب کلیک کنید تا فرم لیست تفضیلی ها باز شده و می توانید طرف حساب خود را انتخاب نمایید.

و در فرم باز شده یعنی لیست تفضیلی ها طرف حساب خود را (تامین کنندگان  و یا هر شخصی که قرار است پرداخت وجه به ایشان صورت گیرد) انتخاب کرده دکمه ذخیره را می زنید.

در اینجا با انتخاب طرف حساب مانده حسابش در قسمت مانده حساب نمایش داده می شود.

اگر نیازی به صورتحساب باشد می توانید با کلیک روی گزینه ی صورت حساب، صورتحساب شخص را ملاحظه نمایید. در ادامه شرح و جمع پرداخت را وارد می کنیم.

مبلع پرداختی یا به صورت نقد یا به صورت پرداخت الکترونیکی و یا به چک صورت می گیرد با توجه به اینکه پرداخت چگونه انجام شده است در قسمت پایین فرم اطلاعات مربوطه را وارد کرده موارد صندوق یا بانک هم با توجه به اطلاعات انتخاب می کنیم.

در اینجا لازم به ذکر است برای ذخیره اطلاعات حتما باید جمع مبالغ درج شده در قسمت های نقد و حواله و چک با مبلغ جمع پرداخت که در بالا وارد کرده ایم یکی باشد.