نحوه ثبت حقوق و دستمزد در نرم افزار حسابداری باتیز:

ابتدا وارد نرم افزار باتیز شده در منوی منابع انسانی روی زیر سیستم حقوق دستمزد کلیک نمایید در این قسمت زیر منوهایی در قسمت های اطلاعات پایه، اطلاعات عملکردی، محاسبه و سند حقوق و گزارشات وجود دارد که به ترتیب و بر اساس نیاز توضیح داده خواهد شد.

اطلاعات پایه، تعریف انواع قراردادها:

در این قسمت باید انواع قرارداد با پرسنل را تعریف کنیم. در یک شرکت پرسنل زیادی مشغول به کار هستند که ممکن است نوع قرارداد آنها با یکدیگر متفاوت باشد.

در قسمت اطلاعات پایه ابتدا روی زیر منوی تعریف انواع قرارداد  کلیک کرده و در فرم باز شده عنوان قراردادها وجود دارد اگر قراردادی وجود نداشت و یا خواستید قرارداد جدیدی را تعریف کنید روی دکمه جدید کلیک کرده فرمی باز می شود که می توانید قرارداد جدید خود را تعریف کنید به این صورت که در این فرم در عنوان قرارداد هر عنوانی که مد نظرتان باشد را وارد می کنید
به عنوان مثال عنوان هایی مانند بیمه تامین اجتماعی - بازنشسته - مناطق محروم و ...  این عنوان کاملا اختیاری می باشد.

بیمه: در قسمت بیمه اگر قرارداد تعریف شده شامل بیمه باشد دکمه دارد را می زنیم و در قسمت مقابل درصد بیمه برای کارگر، کارفرما و درصد بیکاری را مشخص می کنیم که برای بیمه تامین اجتماعی بیمه سهم کارگر 3 درصد و بیمه سهم کارفرما 20 درصد و بیمه بیکاری 3 درصد است.
سقف بیمه: در قسمت سقف بیمه، این عدد توسط سازمان تامین اجتماعی برای هر سال شمسی اعلام می شود. اگر پرسنلی بیش از این مبلغ حقوق و مزایا دریافت کند ، به مازاد آن بیمه تعلق نمی گیرد. این مبلغ معمولا 7 برابر حداقل حقوق و مزایا در هر سال است بنابراین در این قسمت برای وارد کردن این سقف این موضوه را مد نظر خواهیم گرفت.

حداقل مزایا : مبلغی است که به عنوان حداقل مزایا توسط سازمان تامین اجتماعی اعلام می شود. این عدد برای سال 1399 مبلغ 4 میلیون ریال می باشد. در قسمت حداقل مزایا ما دو نوع حداقل مزایا داریم  بنابراین مبلغ  1- بن کارگری و 2- بن مسکن را با هم جمع زده و در این قسمت وارد می کنیم.

مالیات: در قسمت بعدی ک مربوط به مالیات می باشد باید بدانیم که برای هر کدام از پرسنل چه نوع مالیاتی را باید محاسبه کنیم اگر شامل مالیات باشد یا مالیات جدولی برای پرسنل در نظر گرفته می شود یا درصدی و در غیر این صورت گزینه ندارد را تیک می زنیم. اگر پرسنل شامل مورد خاصی باشد که مشمول درصد معافیت شود درصدش را اینجا مشخص می کنیم و همچنین در صد مالیات را نیز وارد کرده، قسمت بعدی شامل پرسنلی است که به هر دلیلی معاف از سهم بیمه خود می باشد و اگر اینگونه بود این قسمت را برای پرسنل مربوطه تیک می زنیم. در قسمت پایین هم می توانید مشخص کنید پرسنل ساعتی است یا خیر.