منوی فاکتور فروشگاهی در نرم افزار حسابداری بیت ، برای دسته بندی کالاها در فاکتور فروش فروشگاهی است. یک فست فود را در نظر بگیرید ، در هنگام ثبت سفارش مشتری و صدور فاکتور فروش ، منوی کالاها (غذا ها)  را به صورت دسته بندی شده مشاهده می کند و از آنها انتخاب می کند. برای مثال شکل زیر را ببینید :

منوی فروشگاهی

در این فرم ، در قسمت سمت راست دو منوی فست فود و غذای سنتی و ... را مشاهده می کنید. با انتخاب فست فود ، زیر مجموعه آنها نمایش داده می شود. زیر مجموعه این ، ساندویچ و پیتزا است. با انتخاب ساندویچ ، زیر مجموعه آن نمایش داده می شود که عبارتند از ساندویچ هات داگ و ساندویچ همبرگر و ...

 

در منوی فاکتور فروشگاهی در نرم افزار حسابداری بیت می توان این مورد را کاملا سفارشی کرد. برای انجام اینکار از منوی اطلاعات پایه ، گزینه منوی فاکتور فروشگاهی را انتخاب کنید.

منوی فاکتور فروشگاهی

با انتخاب این گزینه ، فرم زیر نمایش داده می شود.

 

این فرم شامل سه قسمت است. 

گروه اصلی جدید : گروههای اصلی جدید که در سطح اول نمایش داده می شود. در تصویر بالا سه گروه اصلی را می بینید: فست فود - غذای سنتی - نوشیدنی

گروه فرعی جدید : گروه فرعی جدید ، در سطح دوم نمایش داده می شود و با انتخاب گروه اصلی نمایش داده می شود. در تصویر بالا دو گروه فرعی نمایش داده شده است که زیر مجموعه فست فود است.

کالا : لیست کالاهای هر گروه فرعی نمایش داده می شود. در تصویر بالا دو کالا نمایش داده شده است.

در بالای هر قسمت یک کلید برای جدید و حذف قرار داده شده است.

برای ثبت گروه اصلی جدید ، دکمه گروه اصلی جدید را کلیک کنید. فرم گروه های کالا باز می شود. 

از فرم باز شده ، گروه اصلی را انتخاب نمایید.