مراحل تعریف گروهها و سطوح دسترسی در نرم افزار حسابداری باتیز :

ابتدا وارد نرم افزار حسابداری باتیز شده، در بالای صفحه روی منوی ابزارها و امکانات کلیک کرده و اولین زیر منو، یعنی منوی کاربران رو باز کرده و در قسمت تعریف کاربران و سطوح دسترسی روی منوی  تعریف گروهها و سطوح دسترسی کلیک کنید.

در فرم باز شده در قسمت گروههای کاربری یک  کد گروه و و عنوان گروه را مشاهده می کنید. 

برای تعریف گروه جدید روی منوی گروه جدید کلیک کرده و در فرم باز شده عنوان گروه مورد نظر را وارد کنید، و سپس دکمه تایید را می زنید.

توجه داشته باشید که تعریف و ایجاد گروه و گروه بندی کابران امری کاملا اختیاری است. و با توجه به استراتژی شرکتها انجام می شود. 

بعد از تعریف گروه کاربران باید و لازم است حق دسترسی گروه کاربران به بخش ها و قسمت های مختلف سیستم تعیین و مشخص  گردد. برای این منظور  عنوان گروه  را در وسط فرم انتخاب کرده و روی منوی ویرایش حق دسترسی کلیک کرده در فرم باز شده به طور کامل حق دسترسی گروه کاربران را در قسمتهای مختلف سیستم می توانید مشخص کنید به این صورت که آن بخش از سیستم را که قرار است حق دسترسی به گروه کاربران داده شود و یا از آنها سلب گردد انتخاب کرده و در قسمت بالای فرم منوی (اعطا/ سلب حق دسترسی ) را کلیک کرده و به این ترتیب دسترسی به گروه کاربران داده می شود.